Improve your listening skills

First of all, let's say that listening is a physiological function, and stimuli from the surrounding environment, the frantic rhythm of today's lifestyle and the growing desire to prevail by raising one's voice are progressively impairing it.

The course aims at helping learners to improve their listening skills, efficiently and effectively acquiring the information in order to achieve specific goals, while maintaining control of communications.

The topics we'll be discussing are of general interest: salespeople, lawyers, project managers, consultants, recruiters, managers, designers, negotiators, team leaders, service technicians and researchers are but a few of the professional profiles that might be interested.

People determined to improve their communication skills may find this course engaging: the course is extremely useful in any kind of negotiation and teamwork, R&D, problem solving, conflict management and in any situation where communication is key.

What about in private life? In my experience, the course is very useful here too.

 

Contenuti del corso:
-12 Numero di learning object presenti nel corso
-1 Numero di test presenti nel corso


Durata del corso:    3 ore 30 minuti


Validità dell'attestazione:    10 anni

Formazione professionale per la tua crescita.

Lisa Servizi è un Organismo di Formazione accreditato dalla Regione Veneto in ambito di Formazione Continua, e offre formazione di alto livello attraverso la business unit dedicata, che propone corsi interaziendali a catalogo, corsi aziendali personalizzati, e-learning e training su campi prove.

Rimani informato sugli aggiornamenti di settore

Iscriviti alla Newsletter!

Segui da vicino le novità di Lisa Servizi, rimani aggiornato su eventi e servizi. Promettiamo di inviarti solo contenuti che troverai sicuramente interessanti.

Nome*
Email*